• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lösa ica

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 310
Mottagna reaktioner
1 116
Poäng
897
Minns inte helt. Men dom vill ju ha bevis på att pengarna har kommit in på rätt konto. Vet i alla fall att jag dolde transaktionerna ovanför o nedanför. Dom bryr sig inte egentligen. Bara dom får in alla uppgifter. Jag löste i alla fall mitt Ica-lån utan problem. Men fick skicka in alla underlag som dom krävde. Tyckte dom var trevliga i telefon
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sam89

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
53
Poäng
176
Minns inte helt. Men dom vill ju ha bevis på att pengarna har kommit in på rätt konto. Vet i alla fall att jag dolde transaktionerna ovanför o nedanför. Dom bryr sig inte egentligen. Bara dom får in alla uppgifter. Jag löste i alla fall mitt Ica-lån utan problem. Men fick skicka in alla underlag som dom krävde. Tyckte dom var trevliga i telefon
Vad begärde de?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 310
Mottagna reaktioner
1 116
Poäng
897
Minns inte o har inte kvar mina meddelanden. Men om jag inte minns fel så var det körkort, bild på mitt bankkonto o nummer. Sen bild på överföringen där det ska visa att kontot är mitt. Bild på skuldebrev typ
 

Sam89

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
53
Poäng
176
Minns inte o har inte kvar mina meddelanden. Men om jag inte minns fel så var det körkort, bild på mitt bankkonto o nummer. Sen bild på överföringen där det ska visa att kontot är mitt. Bild på skuldebrev typ
Låter faktiskt inte helt orimligt
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 310
Mottagna reaktioner
1 116
Poäng
897
Låter faktiskt inte helt orimligt

Banker är ganska bevakade idag och alla underlag är för att skydda dem. Vissa kräver mer o andra mindre.
Jag håller på med Ikanobanken nu och dom måste ha senaste fakturan för att lösa mitt lån
 

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Jag har aldrig varit med om banker som är så kontrollerande som Ica. Har fått lösa mina lån i olika banker hur lätt som helst men inte Ica. Det bästa vore också om dom bara gav alla krav direkt så man slapp ha en lång konversation som pågår i veckor men nya krav och väntan. Jag ska lösa ett lån på 50 000 det är ju helt sjuk att jag ska behöva redovisa hela mitt liv för det.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 310
Mottagna reaktioner
1 116
Poäng
897
Jag har aldrig varit med om banker som är så kontrollerande som Ica. Har fått lösa mina lån i olika banker hur lätt som helst men inte Ica. Det bästa vore också om dom bara gav alla krav direkt så man slapp ha en lång konversation som pågår i veckor men nya krav och väntan. Jag ska lösa ett lån på 50 000 det är ju helt sjuk att jag ska behöva redovisa hela mitt liv för det.
Håller med om att det är lite för mycket. Räcker väl med bevis att man har sökt nytt lån och blivit beviljad!
Man vet inte hur andra banker kommer vara i framtiden heller.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Det jag inte fattar är varför inte denna kommunikation kan gå bank <-> bank om de nu alla är så jäkla hårt ansatta av redovisningskrav. Hej, var kommer pengarna ifrån? Jag har fått lån från Nordea. Okej, då kollar vi med dem! Istället betalar Nordea ut pengarna och sen ligger all bevisbörda på mig i form av screenprints och utdrag som känns bra mycket mindre tillförlitliga än att Nordea själva verifierar det de vill veta.
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
199
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Det jag inte fattar är varför inte denna kommunikation kan gå bank <-> bank om de nu alla är så jäkla hårt ansatta av redovisningskrav. Hej, var kommer pengarna ifrån? Jag har fått lån från Nordea. Okej, då kollar vi med dem! Istället betalar Nordea ut pengarna och sen ligger all bevisbörda på mig i form av screenprints och utdrag som känns bra mycket mindre tillförlitliga än att Nordea själva verifierar det de vill veta.
Banksekretessen sätter nog tyvärr käppar i hjulet. Därför lösenkravslån tar längre tid är pga att man måste "bevisa" att man äger skulden som de ska lösa.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp